top of page


PARAGRAF
  בלוג אירוח על עולם בהשתנות מתמדת

בלוג אירוח בעריכת נעם מנלה

הקומנדו הרשתי



לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר על ״צבאות דיגיטליים״ פעילים. מדובר בהתארגנויות אידיאולוגיות של מתנדבים ממושמעים המתחברים לרעיון על אחד ויוצאים למבצעי תקיפה. בפרגרף זה אנסה להמחיש כיצד נכון להפעיל צבא כזה תוך כדי המחשה מסיירת השקיפות של העיתונאי לוחם השקיפות תומר אביטל. 1. גנרל-נט: אין צבא דיגיטלי ללא מפקד. הגנרלנט מגייס את ה״חיילים״ ומוציא אותם למשימות, מעדכן אותם על תוצאות הפעולה ושומר איתם על קשר בתקופות רגיעה. 2. מאמץ קטן השפעה גדולה: על הגנרל-נט להבטיח למתנדבים יכולת השפעה במאמץ אפסי. למעשה, המאמץ האפסי הוא המפתח להצלחה. נקודת המוצא היא ש״החיילים״ הם שוחרי כוונות טובות אבל בסופו של דבר עצלנים. לצורך המחשה, נצטרף לתומר אביטל לוחם השקיפות שהקים את ׳סיירת השקיפות׳ בווטסאפ. הסיירת כבר מונה מעל 700 חברים, שמשוגרים למשימות מול חברי כנסת הפועלים בעד ונגד השקיפות. שימו לב לנוסח המציע למתנדב השפעה גדולה ומעט מאמץ...מהכורסא (אפשרות 2)


3. המשימה:


4. העתק-הדבק-תקוף - על הגנרל-נט להציע לחיילים תחמושת בשיטת העתק-הדבק. שימו לב שהנוסחים שאנשים העלו אצל ארדן חוזרים על עצמם.



3. לסיום: דיווח ל״חיילים״ על תוצאות המשימה.


**** לסיכום, הממסד שרק מתחיל להבין את פייסבוק וטוויטר ניצב כבר בפני אתגר חדש יחסית -״קומנדו רשתי״. לאחרונה אנו רואים שניתן למנף את היכולות והשיטות בהן פועל צבא דיגיטלי גם לצרכים אסטרטגיים של מדינה (רוסיה, חמאס, ואפילו ישראל באמצעות האפליקציה ACT.IL שהמתנדבים בה כ-12,000 פרו ישראלים מ-41 מדינות.


20 views0 comments
bottom of page