top of page


PARAGRAF
  בלוג אירוח על עולם בהשתנות מתמדת

בלוג אירוח בעריכת נעם מנלה

אוקראינה-רוסיה: פרק 1 -מלחמה בסטרימינג

המלחמה הדיגטל-תודעתית הראשונה: WWC1

בתמונה: לינקדאין כזירת הזדהות האוקראינים נלחמים על חייהם בערים ובשדה הקרב אבל הם נלחמים בגאונות בעוד זירה -הסוישאל. הם נלחמים על דעת הקהל במערב - אופס, לא דעת אלא רגש הקהל. הציבור לא יודע הציבור מרגיש. אחרי שהוא מרגיש הוא גם חושב שהוא יודע. ככה זה הדיעה והמחשבה הם עבדים של הרגש. הציבור המרגיש משפיע על ממשלות וארגונים ויוצר סחף אדיר כרגע בעולם, כזה שהופך את רוסיה למצורעת.

האוקראינים יצרו רף חדש של מלחמת תודעה, הנה 3 דוגמאות מדהימות:

1. קו חם לאמהות רוסיות -מצמרר ומדהים. בחירה בקהל יעד פנימי מוטה רגש שראינו כבר שהשפיע על גנרלים (גם אצלנו פה). הקו מיועד לנשים ואמהות שיכולות להתקשר ולדעת מה קורה עם הילדים והבעלים שלהן, האם מתים, שבויים, פצועים.

2.עוצמת האפס המוחלט -זלנסקי הנשיא של המדינה הנטושה על ידי המערב מפסיק לעקוב בטוויטר או בעצם מאנפרינד מנהיג אחרי מנהיג בעולם עד שהוא נשאר עם אפס מנהיגים אחריהם הוא עוקב. סטורי טלינג מדהים של נטישה.

3. הלינקדאין כזירת קרב -האוקראינים מעלים לרשת תמונות מהמשרדים שלהם עם טוויסט קטן: הם לבושים במדים ועם קלצ׳ניקובים לפני שיוצאים לקרב. עולם העבודה הגלובלי מזדהה עם אנשים הדומים לו, היושבים במשרדים כמו שלו וצריכים עכשיו לעזוב הכל ולהילחם על הבית. בנוסף יוצרת לחץ עצום על התאגידים לנקוט עמדה מפורשת כמו שעושה כרגע אלו ואלון מאסק שנענה לפניה בטוויטר של סגן נשיא אוקראינה ומעמיד לרשותם את הלווינים שלו.



14 views0 comments
bottom of page