top of page


PARAGRAF
  בלוג אירוח על עולם בהשתנות מתמדת

בלוג אירוח בעריכת נעם מנלה

ברנד קוינס ושיווק קוד פתוח



ביוני 2014, אֶלון מאסק, מנכ״ל טסלה, פרסם הודעה מוזרה:

All Our Patent are Belong To You״

In the spirit of the open source movement, Tesla will not initiate patent lawsuits against anyone who, in good faith, wants to use our technology advancement of electric vehicle technology. We believe that Tesla, other companies making electric cars and the world would all benefit from a common, rapidly-evolving ״technology platform

מה קורה פה? מדוע לחברה לחלוק עם העולם משהו יקר ערך וחסוי? נראה שחברות רבות מפנימות שהן חלק מאקו-סיסטם רחב כמו סביבה, תרבות, עיר, כדה״א. האקו-סיסטם בו חברות פועלות השתנה, ומחזיקי העניין״ הולכים ומתרחבים. ה -society וה-company התאחדו למילה אחת -חברה.

העולם הרישתי הוא מאיץ חלקיקים במעבר כלכלת העולם מסגירות לפתיחות. אנחנו משתפים פעולה יוצרים, חולקים, רוכשים ומחוברים אחד לשני. אנחנו בכלכלה קואו-פיטליסטית (הדדיות למטרת רווח). זה מקסים ואוטופי אך גם אכזרי ודיסטופי בו זמנית.

ישנתי בדירת Airbnb, לא היה מוצלח, כבר באותו יום העליתי פוסט על זה. בעל הדירה איבד נקודות יקרות. אם יש לו מספיק ביקורות חיוביות, לא סוף העולם, אבל אם הוא במינוס הוא על הפנים. אשראי מותגי. אמון מותגי החליף אהבה, תשוקה או זקפה כלפי מותגים. ברוכים הבאים לכלכלת האמון.

בעולם כזה יש למותגים מטבע תפיסתי חדש - ״ברנדקוין״. כל פעולה ארגונית-מותגית צוברת או מאבדת ברנדקוינים והעו״ש המותגי בפלוס או במינוס. מותגים בפלוס פגיעים פחות מצרכנים מאוכזבים, מנטישה, וחרם. תפקיד אנשי השיווק בשילוב כל הארגון, הוא ליצור פלוס בעו״ש המותגי. טסלה מלמדת אותנו שאפשר לצבור הרבה ברנדקויינים באמצעות מהלך אמיתי של השתתפות באקו-סיסטם רחב כמו איכות הסביבה. בכלכלת הברנדקוין זה מהלך אסטרטגי-כלכלי חכם, בהחזר השקעה גבוה.

חשיבת הקוד הפתוח הולכת ותופסת תאוצה בעולם השיווקי החדש. ברגע שאנשי שיווק ומנכ״לים יתחילו לראות את הארגון שלהם כחלק אינטגרלי מאקן-סיסטם רחב כל תפיסת השיווק שלהם תעבור מאגו לאקו. תהיה חלק מעולם, או שלא תהיה.


*לקריאה נוספת:

:Alejandro Aravena makes housing designs available to the public for free Slack just opened up its Trello board so you can see what it’s going to build next


11 views0 comments
bottom of page