top of page


PARAGRAF
  בלוג אירוח על עולם בהשתנות מתמדת

בלוג אירוח בעריכת נעם מנלה

VUCA. Shift happens.



מרתק לחוות בשינוי רדיקלי ב - live. עולם במהפיכה מתמדת. יש ׳נורמלי חדש׳. ברירות מחדל חדשות. כולם מרושתים בטירוף, מתרגלים למציאות של זיגזג, מקלפים יבלות מעיקות של כלכלה מסוגרת ישנה ופועלים בפלטפורמות של שפע מכליל. מעבר הכח הוא קוטבי. ה׳למטה׳ הוא ה׳למעלה׳ החדש. הארגון ״הכנסייתי״ הישן מתפורר לו. ערכי העולם הישן המקדשים את ה׳אני׳ מתפקעים כמו סנטימנטים של עולם נאיבי מול ׳אנחנו׳ זריז, שיתופי, וסתגלני. אמון זו האהבה החדשה. לתקופה שאנחנו חיים בה קוראים עולם ה - VUCA. מה זה בעצם VUCA?:

Volatility: תנודתיות - אירועים לא צפויים פתאומיים משנים את חוקי המשחק.

Uncertainty: אי-ודאות, כל האפשרויות סבירות, הנסיבות לא צפויות, אינטראקציות זה שם המשחק.

Complexity: סיבוכיות - כאוס וסדר חיים יחד בהרמוניה ובאי הרמוניה במבוך המידע והאפשרויות.

Ambiguity: עמימות - הצלול מפנה את מקומו לעמום. שליטה לחוסר שליטה. ודאות לחוסר ודאות.

נשמע לכם מאיים, מפחיד, משתק? אז תנו לנו לחדש לכם דווקא בעמימות הזאת מסתתר לו עולם עמוס בשפע בלתי נדלה של יצירתיות ואפשרויות. הכל ניתן למימוש.

אז מה עושים? הופכים לאמפיביים וזורמים. עזבו את הציניות ובולשיט של הניו אייג׳. רק ככה תשרדו. מי זורם בטבעיות? סטארטאפים ויזמים מהדור ומהתפיסות החדשות. זה לא גיל, זה רעיון. בשביל לחבר אתכם לרעיון הזה פתחנו את פרגרף. נספר על מערכות חדשות, מכלילות, המאפשרות המרת יחסים תרבותיים, חברתיים, וטכנולוגיים לערך כלכלי הדדי. הכל מתעצב מחדש ומשתנה עם הזרם. זה פרגרף. מסע לעולמות ועתידים בבנייה. נשתדל להיות חתרניים. תקראו לזה מיקור-דימיון. כמו משלחת לג׳ונגל חדש. החיים שלנו בפרגרף.

14 views0 comments
bottom of page