top of page


PARAGRAF
  בלוג אירוח על עולם בהשתנות מתמדת

בלוג אירוח בעריכת נעם מנלה

טאלנטיזם וצ׳או לתשע עד חמש



למושג ׳טאלנטיזם׳ נחשפתי ב2013, דרך הפורום בדאבוס ושוב בפרויקט של מערכת לפיתוח כישורים עצמאית לעולם החדש, וזה שינה רדיקלית את תפיסת ההוויה הזמן של העובד החדש. טלנטיזם בעצם אומר שכולנו טאלנטים עצמאים בפוטנציה, וטכנולוגיה+רשת תאפשר לנו להפוך את זה לערך כלכלי, לעצמנו או לארגון שלנו. עכשיו תנו להם סיבה ממש טובה להיות בורג אנונימי במסדרונות הלא הנגמרים. ומסאג׳ זה לא מספיק. במקום העבודה העתיד י הChief הכי חשוב שהCTO יחבור אליו הוא לא הCEO או אפילו הCMO. זהו שלא, מדובר ב: CPO, Chief people officer. יחד הם אחראים על טיפוח הטאלנט החבוי בכל אחד ולא פחות חשוב, הערך המצרפי השיתופי של הטאלנטים. לפני כ15 שנה כשעבדתי בלונדון נחשפתי למנהל ברשת קמעונאית ענקית בבריטניה קורא לעובדיו ׳יחידות-ייצור-הכנסה׳

(Revenue generating units). אמיתי. נורא.

בעולם בקצב המצאתי מטורף בו המילה הכה מזיעה ׳חדשנות׳ דוחפת בעיקר לטכנולוגיה והרבה פחות ל׳כישורים אנושיים׳ הקריטיים כל כך לעולם הVUCA’ כמו אמפתיה, סיפוריות, רשתיות, אימפרוביזציה, או ניהול צוות בתנאי כאוס ואי וודאות - תמיד הגורם העיקרי ליצירת ערך יהיה...תופים בבקשה! אנשים. ועדיף ביחד. טכנולוגיה היא תוצר של יצירתיות אנושית, אמצעי תומך, ולא להפך. הטאלנט המודע, כבר היום עובד עם התכנים והשותפים הדרושים לו להסתגל לעולם החדש, לשכלול עצמי, והפצת הערך שלו חברתית וכלכלית. הטאלנטים מנצלים דקות בין פגישות, בין טיסות, ובסרטון או צ׳אט של כמה דקות פנויות משתתפים/משתפים בעוד פרק בננו-קורס ובעוד סדנא אקטיבית יעילה לפיתוח קריירה מדויקת.

הטאלנט שלכם ברגע זה מייצר את העתידים הבאים שלו ועדיף שתפנימו ותנו לו מרחב לפתח ערך גם לכם ואיתכם, כי כך גם תצטרכו לנהל אותו, כשהוא כבר לא ה׳כפיף׳ הצייתן. ג׳ק׳ וולש הכה מצוטט אמר ש״אחרי המנכ״ל, ללא ספק מנהל משאבי האנוש הוא התפקיד החשוב ביותר בארגון״ זאת אומרת, CPO ׳מנהל האנשים׳. ויש האומרים בטלנטיזם נמצא הקפיטליזם החדש. הגיע הזמן ש׳אנשים׳ יהיה הנושא המוביל בכל כנס חדשנות. או שתשחררו כבר את המילה הזו.



10 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page