top of page


PARAGRAF
  בלוג אירוח על עולם בהשתנות מתמדת

בלוג אירוח בעריכת נעם מנלה

אופוס סטקטו 1



פעם היה מרווח גדול בין לקוחות פוטנציאלים ליצרנים. מחלקת השיווק עמדה כגשר בין שדה מוערך של לקוחות, או סייעה לבנות את השדה הזה. היום עם התגברות השימוש בטכניקת החיזוי האנליטי (Predictive Analysis) הולך ונסגר הפער הזה באופן דיגיטלי.

יצרנים יוכלו לדעת, בדיוק מבוסס סטטיסטיקה, איזה מוצר יתאים לכל אדם. הם יוכלו להעביר אליו את ההצעה באמצעים דיגיטליים. חלק משמעותי ממה שאתם עושים יהפוך ללא רלבנטי.

WTF

כבר היום השפעת אנשי הדיגיטל גדולה. עיקר ההצלחה של קמפיין הבחירות של אובמה מ-2012 נזקף להצלחת אנשי הדאטה. אובמה הבין שבלתי אפשרי לשלוח מתנדבים אל כל כל מצביעי הרפובליקנים. צוות הניתוח הדיגיטלי ליקט בפינצטה את עשרות אלפי המתנדנדים בעלי הסיכוי הגדול לעבור לדמוקרטים. מתנדבים ידעו בדיוק לאיזה בתים להגיע. את עיקר העבודה עשו הגיקים, לא הקריאייטיב.

אז מה?

אם אתם לא רוצים שגורלכם ידמה לגורל הסייסים של המאה ה-19 ומדליקי פנסי הרחוב, כדאי שתחשבו קריאייטיב על המקצוע עצמו. ישנן כמה אפשרויות; יצירת משמעות חברתית היא אחת מהן.

בכל מקרה, תם העידן שבו הערך מתנקז רק ליצרן ותם עידן גזירת הקופון מן הצרכן.

כבר היום

תל אביב, בקרוב. אתם נכנסים למשרד שלכם בבוקר. על השולחן ארגז קרטון. מישהו התחיל לשים בו את החפצים האישיים שלכם. השלט על הדלת הוחלף; המחלקה לפילוח דיגיטלי. אתם בדרך הביתה.

6 views0 comments
bottom of page